DOVOLENÁ S PADLÝM ANDĚLEM - Po stopách Behemoth v Gdaňsku
Tak jo, jsem tady. Gdaňsk, panelák. Obyčejné sídliště, stejné jako v Praze, Plzni nebo České Třebové...
Metalopolis již 20 let pravidelně přináší informace a články převážně související s metalovou hudbou. Často však zavítáme i do jiných než metalových anebo vůbec hudebních oblastí a nezřídka tak nabízíme i obsah mimo hlavní záběr našeho webového magazínu.
Tak jo, jsem tady. Gdaňsk, panelák. Obyčejné sídliště, stejné jako v Praze, Plzni nebo České Třebové...
Deň pred Samhainom/narodeninami koncert, ktorý sľuboval čierno väčšie než v stredoafrickej vieske, tak prečo nejsť do Collossea. Nie že by som švédsku zaslúžilú zlobu MARDUK počas dvoch dekád nevidel už niekoľkokrát...
Na zvýšenou poptávku fanoušků po kapelách hrajících to hezky „postaru“ už plně naskočily i velké metalové labely.
Keď ste skraja nového milénia chceli počuť nejaký vskutku brutálny death metal, k miestam, na ktorých ste nepoblúdili...
Ohledně mapování desek, které vyšly v květnu 2024 jsme byli opravdu hodně plodní. Recenzí se na našich stránkách objevilo nebývalé množství.
Vysloužilý desperát Pike Bishop hodnotí zoufalou situaci, zatímco mu nad hlavou létají kulky a z několika míst na jeho těle vyvěrá krev.
Ostrov Man je pro metalové skupiny celkem exotické působiště. AEONS jsou tak asi jedinou známější partou z tohoto malého místa nedaleko Britských ostrovů.
„Rising from the North“ je název společného turné tří slavných švédských kapel, které spojuje žánr melodického death metalu (alespoň v jejich začátcích).
Letos mi štěstí na obskurní deathmetalové akce pořádané Kreas Promotion příliš nepřálo.
85 minut soustředění. Plně rozkrýt tuhle náročnou a současně velmi inteligentně poskládanou nahrávku ještě potrvá týdny. Extrémní black/death s neprostupnou atmosférou rozpínající se od PORTAL až někam po ULCERATE. Hluboká, zcela pohlcující záležitost.
Mnoho předchozích alb mi uniklo a ta stará už si nevybavuji, možná proto mi „Darkanakrad“ přijde jako podařený materiál na pomezí melodického death metalu a folku. Určitě je to zábavnější a živelnější než novinka z podobného rybníka lovících ENSIFERUM.
Dát si ve Skandinávii na obal Preikestolen je stejné, jako kdyby našinec použil fotku Řípu nebo Trosek. Za otřepaným obalem se však skrývá zasněná prog-rocková záležitost. Jsou to působivé, a přitom nevtíravé melodie, kde významnou roli hraje piano.
Album, které jde ve šlépějích dva roky starého „God's Country”, ale ve všech ohledech se mnou více rezonuje. Je o něco rychlejší, průraznější a kousavější. Přímá srážka stylu kapel jako DAUGHTERS, HARVEY MILK a třeba i ACID BATH.
Všeříkající název alba. Delší tvůrčí pauza u ostravských rozhodně neznamená změnu stylu. Na to už jsou v tom svém pevně usazeni a z této pozice orchestrují další palbu ostrých songů, kterým opět nechybí odpich a chytlavé motivy. Tradičně dobrá práce!
Zásady sice nepustí, ale psát shout po prvním poslechu tohoto (záměrně) kostrbatého propletence není lehký úkol. Na druhou stranu jsou to stále ti samí GIGAN se svým živelně-technickým a pořád kreativním death metalem. A také i pro mnohé nestravitelným.
Dana Schechter (SWANS) a Tim Wyskida (KHANATE) stvořili pod hlavičkou INSECT ARK další neortodoxní dílo ponořené v drone, sludge a noise rocku. Sugestivní dílo, ale je těžké se v té bažině neutopit.